UMA APROXIMAÇÃO DAS TEORIAS DE APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA E FORMAÇÃO POR ETAPAS DAS AÇÕES MENTAIS |
Approximation of the Theories of Meaningful Learning and Stages Formation of Mental Actions
|
Oscar Tintorer Delgado, Héctor José García Mendoza
|
Palavras-chave: aprendizagem significativa; formação por etapas das ações mentais; teoria da atividade
|
Keywords: meaningful learning; stage formation of mental actions; activity theory
|
|
|
IMPACTO DE UNA RENOVACIÓN METODOLÓGICA EN LAS ESTRATEGIAS COGNITIVAS DE APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO EN FÍSICA I |
The impact of a methodological renewal in the cognitive strategies for meaningful learning in Physics I
|
Iván R. Sánchez Soto
|
Palavras-chave: renovación metodológica; aprendizaje significativo; resolución de problemas; estrategias de aprendizaje; pensamiento crítico
|
Keywords: methodological renewal; meaningful learning; problem solving; learning strategies; critical thinking
|
|
|
ENSEÑANZA Y EL HACER DOCENTE: REFLEXIONES A LA LUZ DE LA TEORÍA DEL APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO |
Educating and teaching practice: reflections in the light of meaningful learning theory
|
Evelyse dos Santos Lemos
|
Palavras-chave: aprendizaje significativo; enseñanza; captación de significados; negociación de significados.
|
Keywords: meaningful learning; teaching; grasp of meanings; meanings negotiation.
|
|
|
A PERCEÇÃO DOS RISCOS NATURAIS EM ESTUDANTES DO ENSINO SECUNDÁRIO: UMA ANÁLISE A PARTIR DE MAPAS CONCEPTUAIS |
The perception of natural hazards in secondary school students: an analysis from concept mapping
|
Filomena Amador, Maria José Andrade, Alexandre O. Tavares, Clara Vasconcelos
|
Palavras-chave: riscos naturais; mapas conceptuais; teoria da aprendizagem significativa; geologia.
|
Keywords: natural hazards; concept maps; meaningful learning theory; geology.
|
|
|
APROXIMAÇÃO ENTRE A TEORIA HISTÓRICO-CRÍTICA E A APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA: UMA PRÁTICA PEDAGÓGICA PARA O ENSINO DE BIOLOGIA |
Rapprochement between the Historical-Critical Theory and the Meaningful Learning: a pedagogical practice for Biology teaching
|
João Marcos Machuca de Lima, Cristina Lucia Sant´Ana Costa Ayub, Angélica Góis Morales, Álvaro Lorencini Júnior
|
Palavras-chave: ensino-aprendizagem; metodologia de ensino; Biologia; Teoria Histórico-Crítica; prática pedagógica.
|
Keywords: teaching and learning; teaching methodology; Biology; historical-critical theory; pedagogical practice.
|
|
|
INTRODUZINDO O CONCEITO DE TRABALHO ATRAVÉS DE SITUAÇÕES-PROBLEMA |
Introducing the concept of work through problem-situations
|
Edi Terezinha de Oliveira Grings, Concesa Caballero
|
Palavras-chave: ensino de Física; conceito de trabalho; situações-problema; aprendizagem significativa
|
Keywords: physics teaching; concept of work; problem-situations; meaningful learning
|
|
|