LOS CONOCIMIENTOS PREVIOS COMO VARIABLE AUSUBELIANA DE APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO EN EL LABORATORIO BAJO ENFOQUES DIDÁCTICOS DIFERENTES |
(Previous Knowledge as Ausubelian Variable Meaningful Learning in the Laboratory under Different Didactic Approaches
|
Julia Flores Espejo, Marco Antonio Moreira
|
Palavras-chave: conocimientos previos, aprendizaje significativo, enzimas, logro académico, laboratorio de ciencias.
|
Keywords: previous knowledge, meaningful learning, enzymes, academic achievement, science lab.
|
|
|
FORMAÇÃO EM SAÚDE SOB A PERSPECTIVA DA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA: UMA NARRATIVA DE PERCURSO (AUTO)BIOGRÁFICA |
Health formation under the meaningful learning theory perspective: an (auto)biographical narrative
|
Ester Stephany da Costa Antunes ; Ana Cláudia Barbosa
|
Palavras-chave: formação em saúde; teoria da aprendizagem significativa; projeto pedagógico de curso; fisioterapia; diretrizes curriculares.
|
Keywords: health formation; meaningful learning theory; pedagogical course project; physiotherapy; curricular guidelines.
|
|
|
EL PAPEL DEL APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO EN LA ARTICULACIÓN ENTRE CIENCIAS BÁSICAS Y TECNOLOGÍAS APLICADAS |
The Role of Meaningful Learning in the Articulation Between Basic Sciences and Applied Technologies
|
Consuelo Escudero [cescudero@unsj-cuim.edu.ar] Depto de Física FI (UNSJ) Sonia B. González Depto de Biología FCEFN (UNSJ) Jaime, Eduardo A. Jaime Depto de Física y Química FFHA (UNSJ)
|
Palavras-chave: Competencias – Aprendizaje en contexto – Esquemas – Análisis – Situación compleja
|
Keywords: Competencies– In context learning – Outlines – Analysis – Complex situation
|
|
|