MEANINGFUL LEARNING: FROM THE CLASSICAL TO THE CRITICAL VIEW |
Aprendizaje significativo: de la visión clásica a la visión crítica
|
Marco Antonio Moreira
|
Palavras-chave: aprendizaje significativo; progresividad; visión crítica.
|
Keywords: meaningful learning; progressiveness; critical view.
|
|
|
APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA: CONDIÇÕES PARA OCORRÊNCIA E LACUNAS QUE LEVAM A COMPROMETIMENTOS |
Meaningful learning: conditions for occurrence and gaps that may hinder it
|
Elcie F. Salzano Masini
|
Palavras-chave: compreensão; reflexão; comprometimentos na aprendizagem.
|
Keywords: understanding; reflecting; learning gaps.
|
|
|
A APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA: ESTRATÉGIAS FACILITADORAS E AVALIAÇÃO |
Meaningful learning: facilitative strategies and evaluation
|
Evelyse dos Santos Lemos
|
Palavras-chave: aprendizagem significativa; estratégias facilitadoras; avaliação.
|
Keywords: meaningful learning; facilitating strategies; evaluation.
|
|
|
A TEORIA DA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA COMO TEORIA CONSTRUTIVISTA |
The Meaningful Learning Theory as a constructivist theory
|
Jorge António Valadares
|
Palavras-chave: aprendizagem significativa; epistemologia; construtivismo.
|
Keywords: meaningful learning; epistemology; constructivism.
|
|
|
APRENDIZAJE SIGNICATIVO Y FORMACIÓN DEL PROFESORADO |
Meaningful learning and teacher preparation
|
Mª Luz Rodríguez Palmero, Concesa Caballero Sahelices, Marco Antonio Moreira
|
Palavras-chave: aprendizaje significativo; formación de profesores; enseñanza y aprendizaje.
|
Keywords: meaningful learning; teacher preparation; teaching and learning.
|
|
|
DISCLAIMING THE TELLING MODEL IN FAVOR OF A STUDENT-CENTERED TEACHING AND OF LEARNING HOW TO LEARN CRITICALLY |
Abandono da narrativa, ensino centrado no aluno e aprender a aprender criticamente
|
Marco Antonio Moreira
|
Palavras-chave: abandono da narrativa; ensino centrado no aluno; aprender a aprender; aprendizagem significativa crítica.
|
Keywords: disclaming the telling model; student centered teaching; learning how to learn; critical meaningful learning.
|
|
|