APRENDIZAGEM DE CONCEITOS DE GEOMETRIA ESFÉRICA E HIPERBÓLICA NO ENSINO MÉDIO SOB A PERSPECTIVA DA TEORIA DA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA USANDO UMA SEQUÊNCIA DIDÁTICA |
Learning concepts of spherical and hyperbolic geometry at high school under the perspective of the meaningful learning theory using a didactic sequence
|
Wanderley Pivatto Brum, Elcio Schuhmacher
|
Palavras-chave: geometria esférica e hiperbólica; aprendizagem significativa; ensino de matemática; sequência didática
|
Keywords: spherical and hyperbolic geometry; meaningful learning; math teaching; didactic sequence
|
|
|
HANDS-ON-TEC E A APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA DE CONCEITOS DE FÍSICA MODERNA E CONTEMPORÂNEA |
Hands-on-Tec and meaningful learning of Modern Physics and Contemporary concepts
|
Fernando de Candido Pereira, Elcio Schuhmacher
|
Palavras-chave: aprendizagem significativa; Hands-on-Tec; Física Moderna e Contemporânea
|
Keywords: meaningful learning; Hands-on-Tec; Contemporary and Modern Physics
|
|
|
APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO EN MAPAS CONCEPTUALES |
Meaningful learning in concept maps
|
Marco Antonio Moreira
|
Palavras-chave: aprendizaje significativo; mapas conceptuales; enseñanza; evaluación; contenido curricular.
|
Keywords: meaningful learning; concept maps; teaching; evaluation; curricular content
|
|
|
OS CONHECIMENTOS PRÉVIOS E AS IMPLICAÇÕES NA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA DE DAVID AUSUBEL NA CONSTRUÇÃO DO MODELO MENTAL DA MEMBRANA CELULAR NO ENSINO MÉDIO |
The prior knowledge and the implications in meaningful learning of David Ausubel in construction of mental model of cell membrane in secondary education
|
Karen Cavalcanti Tauceda, José Cláudio Del Pino
|
Palavras-chave: aprendizagem significativa; ensino de biologia; modelos mentais; membrana celular.
|
Keywords: meaningful learning; teaching biology; mental models; cell membrane.
|
|
|
A TEORIA DA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA E O SEU IMPACTO NAS PESQUISAS EM ENSINO EM BIOLOGIA NA PRÁTICA DOS PROFESSORES EGRESSOS DO PPGEC-UFRPE |
Meaningful Learning Theory and its impact on biology education researches and in classroom practices of PPGEC-UFRPE graduates
|
Angélica Suelle França de Andrade-Monteiro, Ana Lucia Gomes Cavalcanti Neto, Helaine Sivini Ferreira
|
Palavras-chave: ensino de Biologia; teoria da aprendizagem significativa; impactos nas práticas docentes.
|
Keywords: biology teaching; theory of meaningful learning; classroom practices impact.
|
|
|