AS PESQUISAS EM EDUCAÇÃO MATEMÁTICA APRESENTADAS NOS ENCONTROS NACIONAIS DE APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA |
An overview about researches in Mathematics Education presented at National Meetings on Meaningful Learning
|
Naíma Soltau Ferrão, Cintia Aparecida Bento dos Santos, Edda Curi
|
Palavras-chave: Encontro Nacional de Aprendizagem Significativa; Educação Matemática; aprendizagem significativa; estado da arte
|
Keywords: National Meetings on Meaningful Learning; Mathematics Education; meaningful learning; state of art
|
|
|
A UTILIZAÇÃO DE UMA UEPS NO ENSINO DE MATEMÁTICA: UMA INVESTIGAÇÃO DURANTE A APRESENTAÇÃO DO TEMA PROBABILIDADE |
The utilization of a UEPS in teaching mathematics: a research during the presentation of the theme probability
|
Wanderley Pivatto Brum, Sani de Carvalho Rutz da Silva
|
Palavras-chave: unidade de ensino; aprendizagem significativa; ensino de matemática; probabilidade
|
Keywords: teaching unit; meaningful learning; teaching of mathematics; probability
|
|
|
A ARTE DE ESCREVER CONTOS PARA A APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA DE CONCEITOS CIENTÍFICOS |
The art of writing stories for meaningful learning scientific concepts
|
Valdir Rosa, Selma dos Santos Rosa, André Ary Leonel
|
Palavras-chave: narração científica; literatura; conto; aprendizagem significativa
|
Keywords: science teaching; literature; short story; meaningful learning
|
|
|
A UTILIZAÇÃO DE CONSIGNAS COMO MATERIAL POTENCIALMENTE SIGNIFICATIVO PARA O ENSINO DE CIÊNCIAS: UMA ESTRATÉGIA DIDÁTICA REALIZADA NO ENSINO MÉDIO |
Problem use as Potentially Meaningful Material for Science Education: a strategy teaching held in High School
|
Itamar Soares Oliveira, Lilian Boccardo
|
Palavras-chave: ensino de Zoologia; situação problema; material potencialmente significativo; metodologia da solução de problemas
|
Keywords: zoology teaching; problem situations; potentially meaningful material, problem solving methodology
|
|
|
MÉTODO TRADICIONAL X APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA: INVESTIGAÇÃO NA AÇÃO DOS PROFESSORES DE FÍSICA |
Traditional method x meaningful learning: a research in the work of high school Physics teachers
|
Luiz Marcelo Darroz, Cleci Werner da Rosa, Caroline Maria Ghiggi
|
Palavras-chave: Ensino; Física; Aprendizagem significativa; Método tradicional
|
Keywords: Teaching; Physics; Meaningful Learning; Traditional Method
|
|
|