APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA E NEUROCIÊNCIA: UM EXERCÍCIO TEÓRICO DE APROXIMAÇÃO |
|
MARIANA MARTINS LEMES
|
Palavras-chave: Aprendizagem Significativa; Neurociência; Estrutura Cognitiva; Assimilação de Conceitos; Plasticidade Neuronal
|
Keywords: Meaningful Learning; Neuroscience; Cognitive Structure; Concept Acquisition; Neuronal Plasticity.
|
|
|
SATISFACCIÓN DE LOGRO ACADÉMICO EN EL LABORATORIO DIDÁCTICO DE BIOQUÍMICA DE LA UPEL-IPC: UN ACERCAMIENTO AUSUBELIANO |
Academic achievement satisfaction in the didactic laboratory of biochemistry at UPEL-IPC: an Ausubelian approach
|
Julia Luisa Flores Espejo
|
Palavras-chave: satisfacción de logro académico, aprendizaje significativo, teoría ausubeliana, laboratorio didáctico.
|
Keywords: academic achievement satisfaction, meaningful learning, Ausubelian theory, didactic laboratory.
|
|
|
ESTUDIO EVALUATIVO DE LAS HABILIDADES METALINGÜÍSTICAS: UNA REVISIÓN CRÍTICA DESDE EL APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO |
Evaluative Study Of Metalinguistic Skills: A Critical Review From The Meaningful Learning
|
PALACIOS ANALIA MIRTA; PEDRAGOSA, MARÍA ALEJANDRA
|
Palavras-chave: Habilidades metalingüísticas - Aprendizaje Significativo – Evaluación
|
Keywords: Metalinguistic skills - Meaningful Learning - Evaluation
|
|
|