MEDIAÇÃO COMPUTACIONAL COMO FATOR DE MOTIVAÇÃO E DE APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA NO ENSINO DE CIÊNCIAS DO 9º ANO: TÓPICOS DE ASTRONOMIA |
Computational mediation as factor of motivation and meaningful learning in education of sciences of 9th grade: astronomy topics
|
Fernando Marcos da Silva, Wagner Wilson Furtado
|
Palavras-chave: ensino de Física; hipertexto; aprendizagem significativa; ensino de Astronomia.
|
Keywords: physics education; hypertext; meaningful learning; astronomy education.
|
|
|
LEARNING WITH MAPS OF CONCEPTS: AN ANALYSIS OF A TEACHING EXPERIENCE ON THE TOPIC “REPTILES” WITH 15-YEAR-OLD STUDENTS AT A SECONDARY SCHOOL |
Aprendendo com mapas conceituais: análise de uma experiência didática sobre o tópico “Répteis” com estudantes de 15 anos de idade de uma escola de Ensino Médio
|
Evelyse dos Santos Lemos, Conceição Aparecida Soares Mendonça
|
Palavras-chave: meaningful learning; biology teaching; reptiles; concept maps.
|
Keywords: aprendizagem significativa; ensino de Biologia; répteis; mapas conceituais.
|
|
|
APRENDIZAGEM POR COMPREENSÃO E REFLEXÃO |
Learning by comprehension and reflection
|
Elcie F. Salzano Masini
|
Palavras-chave: aprendizagem; compreensão; reflexão.
|
Keywords: learning; comprehension; reflection.
|
|
|
APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO, CAMPOS CONCEPTUALES Y PEDAGOGÍA DE LA AUTONOMÍA: IMPLICACIONES PARA LA ENSEÑANZA |
Meaningful learning, conceptual fields and pedagogy of autonomy: implications for teaching
|
Marco Antonio Moreira
|
Palavras-chave: aprendizaje significativo; campos conceptuales; pedagogía de la autonomía.
|
Keywords: meaningful learning; conceptual fields; pedagogy of autonomy.
|
|
|
A IMPORTÂNCIA EPISTEMOLÓGICA E EDUCACIONAL DO VÊ DO CONHECIMENTO |
Educational and epistemological importance of the knowledge Vee
|
Jorge Valadares
|
Palavras-chave: epistemologia da ciência física; teoria da aprendizagem significativa; Vê do conhecimento.
|
Keywords: epistemology of physical sciences; meaningful learning theory; knowledge Vee.
|
|
|
DIFERENÇAS NA CONSTRUÇÃO DE DIAGRAMAS V EM PEQUENOS GRUPOS E INDIVIDUALMENTE POR ALUNOS DE GRADUAÇÃO DAS FACULDADES DE EDUCAÇÃO FÍSICA E DE FISIOTERAPIA NA DISCIPLINA DE BIOMECÂNICA |
Differences in the construction of Vee diagrams in small groups and individually among college students majoring in Physical Education and Physical Therapy
|
Adriana Marques Toigo, Marco Antonio Moreira
|
Palavras-chave: diagramas V; biomecânica; Educação Física; Fisioterapia
|
Keywords: Vee diagrams; biomechanics; Physical Education; Physical Therapy
|
|
|