PAPEL DA COMPLEMENTARIDADE ENTRE PERSPECTIVAS DE APRENDIZAGEM METACOGNITIVA, AUTORREGULADA E SIGNIFICATIVA À LUZ DA TEORIA DE AUSUBEL |
The role of complementarity between metacognitive, self-regulated and meaningful learning perspectives from Ausubel´s theory
|
Mônica Naves-Barcelos, Priscila Medeiros, José Aparecido da Silva, Renato Leonardo de Freitas
|
Palavras-chave: Neurociências, Educação, Teorias da Arendizagem.
|
Keywords: Neurosciences, Education, Learning Theories
|
|
|
UMA ANÁLISE SOBRE O USO DA TEORIA DA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA NO ENSINO DE QUÍMICA EM TRABALHOS CIENTÍFICOS |
An analysis about the use of meaningful learning theory in chemistry teaching in scientific works
|
Yrailma Katharine de Sousa, Isaac Bruno Silva Souza, Renata Joaquina de Oliveira Barboza, Atinaê Joice da Silva Pereira, José Osvaldo Silva Cunha, Regina Célia Barbosa de Oliveira, José Ayron Lira
|
Palavras-chave: Aprendizagem Significativa, Ensino de Química; Formação de Professores
|
Keywords: Meaningful Learning, Chemistry Teaching; Teacher Preparation
|
|
|
UEPS SOBRE EL ENFOQUE EPISTEMOLÓGICO Y REMOTO DEL LABORATORIO DIDÁCTICO: EVIDENCIAS DE APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO DE PROFESORES DE CIENCIAS |
UEPS on the Epistemological and Remote approach of the teaching laboratory: evidence of Meaningful Learning of science teachers
|
Ivana Elena Camejo Aviles, Julia Flores Espejo, Eduardo Galembeck
|
Palavras-chave: Formación de Profesores, Ueps, Laboratorio Didáctico de Ciencias, Enfoque
Epistemológico y Remoto, Arendizaje Significativo
|
Keywords: Teacher Training, Ueps, Science Didactic Laboratory, Epistemological and Remote Approach, Meaningful Learning.
|
|
|
APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA NO CONTEXTO DO ENSINO NÃO FORMAL |
Meaningful learning in the context of non-formal education
|
Suellen de Oliveira, Robson Coutinho Silva
|
Palavras-chave: Aprendizagem Significativa, Ensino Formal, Ensino não Formal, Museu de Ciências.
|
Keywords: Meaningful Learning, Formal Education, Non-Formal Education, Science Museum.
|
|
|