AUSUBEL EM TRABALHOS PUBLICADOS NA ÁREA DE EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS DO BRASIL: UM PERFIL CIENCIOMÉTRICO |
Ausubel in papers published in the field of Science Education in Brazil: A scientometric profile
|
Lucinéa Gomes de Jesus, Julio César Castilho Razera
|
Palavras-chave: bibliometria; produção científica; aprendizagem significativa.
|
Keywords: bibliometrics; scientific production; meaningful learning.
|
|
|
O QUE SÃO HIPERMÍDIAS ADAPTATIVAS E COMO RELACIONÁ-LAS COM A TEORIA DA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA? |
What are adaptive hypermedia and how to relate them with the meaningful learning theory?
|
Ângelo Mozart Medeiros de Oliveira, Marco Antonio Moreira
|
Palavras-chave: hipermídia adaptativa; ensino de Física; aprendizagem significativa
|
Keywords: adaptive hypermedia; physics teaching; meaningful learning
|
|
|
MAPAS CONCEITUAIS E TEORIAS DE APRENDIZAGEM |
Concept maps and learning theories
|
Marco Antonio Moreira
|
Palavras-chave: mapas conceituais; teorias de aprendizagem; educação contemporânea
|
Keywords: concept maps; learning theories; contemporary education.
|
|
|
UNA INTERPRETACIÓN DE LA TEORÍA DEL APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO DE AUSUBEL EN EL CONTEXTO DEL LABORATORIO DIDÁCTICO DE CIENCIAS |
An interpretation of the meaningful learning theory of Ausubel in the context of the didactic laboratory of science
|
Julia Flores, María Concesa Caballero, Marco Antonio Moreira
|
Palavras-chave: aprendizaje significativo, laboratorio didáctico de ciencias, teoría ausubeliana
|
Keywords: meaningful learning, science didactic laboratory, ausubelian theory
|
|
|